lördag 10 januari 2009

Valputställning i Nyköping

Nu har vi kommit hem från en utställning i Nyköping. Det var 17st Cavalierer! Jätteroligt med så många hundar, även att se alla andra raser.
Det roligaste var att få träffa Helena från Mixangle's kennel & Carina & hennes dotter Malin från Zellamirs kennel. Helena har jag bara pratat med i telefon så det var jättekul att äntligen få träffas! Jag är henne tacksam för alla råd & stöd. Många kramar till Er!
Domare för grupp 9 var Nils Molin, trevlig & tog sig tid att förklara hur han tänkte & vad han tittade på för dagen. Det är därför jag ställer ut för att få veta vad domaren tycker.
I Dantes grupp 6-9 månader var det bara en hane till som senare blev BIR. Dante blev alltså 2:a i sin grupp :)
Kretik: Acceptabelt nosparti, bra stop & pigment, goda frambensvinklar en aning knappa bak & acceptabelt steg längd.
Dante är en jätteduktig hund! Kan slappna av bland alla människor & spännande hundar. Fast han egentligen helst skulle vilja leka med alla!
Nu hade vi även tränat lite mer på att "stå" så att han inte sitter ner hela tiden & det gick jättebra, han satte sig bara en enda gång! Jag är en stolt matte!

Sitter & väntar på vår tur att gå in i ringen.


Så fint vi rör oss!


Har vi en fin gång bakifrån?!


Kort från Carina!





1 kommentar:

Helena sa...

Hej Dante
Jag tyckte det var jätte kul att äntligen få träffa dig o din familj
sen var du jätte snygg tyckte jag
Hoppas vi syns snart igen
Kram Helena