onsdag 1 oktober 2008

Valpkurs

Nu har vi varit på första träffen på valpkursen. Det var spännande! Ledaren Anna hon kunde prata... om allt, det var mkt att ta in på samma kväll, för vi höll på från 18.45-22.00, det skulle bara var till 20.15!! Vi övade på kontakt & det blir vår läxa tills nästa gång. Vi har övat varje dag & han är jätte duktig men vi har mkt kvar. Men han vill lära sig saker & tycker att jag är rolig då vi gör något tillsammans. Sedan är det att få det att fungera var man än är...
Jag kan ha en köttbullebit i munnen & i en bit i båda händerna, som jag håller ut åt sidorna & han ändå har kontakt & tittar mig i ögonen tills jag "spottar" ut köttbullen som han då får som belöning.
Vi gjorde även en övning som gick ut på att jag sprang iväg & låtsades att jag hade hittat ngt super gott, han sprang efter varvid jag sprang till ett nytt ställe & "hittade" mer goda köttbullar & han kom efter. En bra träning för att han skulle hålla koll på var jag var & att han ska följa med.

Inga kommentarer: