torsdag 5 februari 2009

Ringträning

Hemma hos Helena, kennel Mixangels, den 25/1.
Jag hade längtat hela veckan till att söndagen skull komma & jag skulle få åka & hälsa på Helena. Även mycket spännande att få träffa andra Cavalierägare.
Min dotter fick följa med & det tog bara ca en timme att åka, smidigt.
Vi var många som träffades denna dag & lika många hundar & även Helenas alla hundar.
Vi övade i hennes garage i två grupper för annars fick vi inte plats. Vi sprang runt några varv & hundarna fick även stå på bordet för att bli kollade. Vi tränade på att få dom att "stå". Det har vi mycket kvar på att träna men vi försöker göra det så ofta jag kommer ihåg...
Dante hade även svårt att koncentrera sig på vad jag ville eller på att jag överhuvudtaget fanns där! Det fanns bara en sak i hans huvud! LEKA!!!!!!!! Springa ifatt den som gick framför!!! Eller varför inte den som gick bakom!!
Efter att båda grupperna tränat en stund så släppte vi alla hundar lösa på Helenas tomt. Oj, oj, oj så roligt de tyckte att det blev!
Dante blev kär i Maja, kunde inte släppa henne för en sekund!
Helenas man Per-Arne grillade korv till oss alla, TACK!!
Spännande tyckte jag (& några till) att det skulle bli att se om man kunde hitta sin egen hund... Alla är lika varandra. Men det gick bra & jag fick med mig Dante hem.
Tack alla som var där, jätteroligt. Vi ses i Sollentuna 14/2 då Cavaliersällskapet ordnar utställning.

Ringträning










Sedan fick alla hundar springa lösa!


Hej på dig, vem är du?!


Dante i mitten


Mattar & Hussar tittar på


Undrar vem du kan vara


Herre på täppan!


Min dotter hälsar på en av Helenas tikar


Titt ut!


Vi vill också in.


Alla vill upp till Maja


Husets herre grillar korv


Alla vill upp på stolen


Maja kom ner!!




Äntligen fick jag stolen för mig själv


Fotfolket får korv med bröd




Sista buset innan hemfärd.

Inga kommentarer: